E-Posta İletişim Telefon Rehberi Önemli Linkler BİDB Servis

Türk ve Dünya Oyun Endüstrisinin Tanınan İsmi Mevlüt Dinç, Üniversitemizde Seminer Verdi.

27.02.2015

Türk ve Dünya video oyun sektöründe adını duyurmuş ve dünya çapında farklı şirketlerde pek çok oyun projesi bulunan Mevlüt Dinç, Üniversitemiz öğrencilerine "Dijital Dünyanın Kariyer Olanakları" adlı seminer düzenledi.

ODÜ Güzel Sanatlar Fakültesi'nin ev sahipliğinde gerçekleşen etkinliğe Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Saim Zeki Bostan, akademisyenler, idari personeller, öğrenciler ve çok sayıda davetli katıldı.

Fen Edebiyat Fakültesi Konferans salonunda düzenlenen etkinlikte Türkiye Dijital Oyunlar Federasyonu Başkanı Mevlüt Dinç, Türkiye ve dünyadaki oyun piyasasının dinamikleri, sektörün ekonomik boyutu ve gerçekleştirmiş olduğu projeler hakkında detaylı bilgi aktardı.

1983 yılında İngiltere'de başlamış olduğu bilgisayar programcılığının ardından kısa sürede oyun sektöründe İngiltere'nin en iyi oyun yazarlarından biri olarak anılan, 1988'de Vivid İmage şirketini kuran ve dünyaca ünlü firmalara oyunlar geliştiren Mevlüt Dinç, 2000'li yıllarda Türkiye'ye gelerek Sobee'yi kurdu. Türkiye'de 24 milyon oyuncu olduğunu ve tasarladıkları "İstanbul Kıyamet Vakti", "Citroen C4 Robot", "I can Football" ve "Süpercan" adlı oyunlarıyla Türkiye'de 2 milyona yakın oyuncu kitlesine hitap ettiğini belirten Dinç; oyun dünyası, oyunun gücü ve önemi hakkında katılımcıları bilgilendirdi.

"Dünyada 1 milyardan fazla oyuncu bulunmakta olup oyuncu yaşı (Dünyada 3, Türkiye'de 6 yaşa kadar) giderek düşmektedir. Oyun sektörü 30 yılda sinemayı geçmeyi başarmış bir sektördür. Krizlerden minimum etkilenen ve yatırıma en yüksek geri dönüşün olduğu sektörde günde 2-3 milyon dolar kazanan oyunlar bulunmaktadır. Ayrıca sosyal medyada artık % 80 oyun oynanmaktadır."

Aynı anda 100 binlerin etkileşim halinde olduklarını belirten Dinç, oyun sektörünün coğrafik sınırları, dil, din ve ırk farklarını ortadan kaldırdığını dile getirerek oyunun gücü ve önemine dikkat çekti. Başarılı bir oyunun yıllarca kullanımda kaldığını ve filmlerden çok daha yaygın ve etkili bir şekilde aktif kullanıcılarının bulunduğunu belirten Dinç; markalar için, markalaşma için, ülke ve kültürel tanıtım için, milyonların etkileşimi için oyunlardan yararlanılabileceğini dile getirdi.

Türk ve dünya video oyun sektörünün önemli ismi Mevlüt Dinç, başarının sırrının % 50'sinin heves ve bir o kadar da yetenek, çaba ve tutkunun toplamı olduğunu belirterek seminerini sonlandırdı.

ODÜ BASIN 

 

 

 

 



T.C. Ordu Üniversitesi © 2015 Cumhuriyet Yerleşkesi PK 52200 Altınordu / ORDU Telefon : 0 ( 452 ) 226 52 00
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı